Tuesday, November 17, 2015

Wakaf Penajaan Pelajar Pusat Dakwah Serantau



Wakaf Penajaan Pelajar Pusat Dakwah Serantau

PDS atau Pusat Dakwah Serantau adalah merupakan sebuah tempat latihan untuk pelajar-pelajar dari keluarga mualaf terutama dari kawasan pedalaman. Para pelajar di PDS diberi latihan agar mereka dapat berkhidmat di tempat asal mereka sendiri dengan pengetahuan asas agama dengan dipantau oleh mereka yang pakar dalam pengetahuan agama dari masa ke semasa.

PDS mula beroperasi pada Julai 2010 dengan pengambilan seramai 30 orang pelajar untuk menjalani latihan selama setahun di kampus sementara Pusat Dakwah Serantau di Kompleks Darul Irsyad, Sungai Merab Luar, Kajang, Selangor. Tempoh pengajian untuk para pelajar di sini ialah selama satu tahun.

PDS amat memerlukan sumbangan orang ramai bagi membiayai kos pengurusan, termasuklah penginapan, bahan kursus serta makan dan minum pelajar.

Sumbangan dari segi kewangan dan barangan adalah amat dialu-alukan.

Sehubungan dengan itu PDS menawarkan kepada orang ramai untuk menaja pengajian para pelajar di sini dengan kos wakaf penajaan RM50 untuk setiap orang pelajar untuk setiap bulan.

Mereka yang ingin menaja pelajar di PDS boleh menghubungi wakil setiap negeri. Untuk Negeri Sembilan sila hubungi 0122267406 (Rozmal)

Alamat :
Pusat Dakwah Serantau (PDS)
Kompleks
Darul Irsyad
Lot 4459, Jalan Haji Muhammad Amin
Sungai Merab Luar
43000 Kajang
Selangor Darul Ehsan

No. Telefon:
03-8925 4806 (Pejabat)
010-5667528 (Mudir PDS, Ustaz Misbahul Munir Masduki)




 

No comments: