Tuesday, December 2, 2014

Keluarga ini perlu kita bantu, anak di IPT, yang bersekolah ramai


Saya mendapat maklumat satu keluarga di Pahang perlu dibantu. Ketua keluarga bekerja sebagai pengawal keselamatan di sebuah kilang papan. Isteri, suri rumah sepenuh masa, mempunyai anak yang ramai yang masih bersekolah.

Seorang dari anak mereka sedang menuntut di tahun akhir Institut Agama Islam Negeri Medan, Indonesia yang sekarang dikenali sebagai Universitas Islam Negeri Medan. Ramai pelajar dari Malaysia yang belajar di sini.

Kebiasaannya ketua keluarga ini akan memberi RM50 atau RM100 kepada anak mereka di Medan untuk belanja bulanan, namun ianya tidak cukup, perlu ditampung dengan bantuan kawan-kawan yang lain yang sama belajar.

Kebiasaannya juga pelajar-pelajar ini akan dapat bantuan zakat setahun sekali dari kerajaan negeri di Malaysia, namun untuk tahun ini mereka belum lagi menerima bantuan tersebut.

Kepada mereka yang ingin membantu keluarga ini atau anak mereka yang sedang menuntut di Institut Agama Islam Negeri Medan, sila hubungi saya, Hj Rozmal 012-2267406 , saya akan berikan nombor telefon pelajar di Medan ini atau keluarga mereka di Pahang.

Untuk belanja bulanan sara hidup pelajar di Medan ini cuma sekitar RM200 sebulan hinggalah ke bulan Mei 2015 , insyaAllah, apabila dia akan menamatkan pengajian peringkat ijazah sarjana muda.

Yang menjalankan amanah,

Hj Rozmal bin Malakan
Timbalan Pengerusi Yayasan Amal Malaysia Cawangan N.Sembilan
Tel : 012-2267406
FB : Rozmal Malakan
3 Dis 2014

No comments: